Vorteile sichern
BiKu | BiA Volume 5, 2021
- Ralph Dekoninck / Matthieu Somon, Christian Appropriations of the Brazen Serpent
- Klaus Koenen, Amos in der bildenden Kunst: Hirte, Gelehrter, Sozialkritiker, Unheilsbote, Heilsbote, Christusbote ... (Teil 2)
- François Bœspflug, L’obéissance à Dieu éclipsée par l’amour paternel? Sur la ligature d’Isaac dans l’histoire de l’art
- Jeanne van Waadenoijen, The Giant under the Feet of Mary as Thronus Salomonis from the Former Cistercian Monastery of Wormeln
- Melody D. Knowles, The Visual Programs of the Fifteen Psalms in Medieval Books of Hours
- Ian Boxall, The Last of the Patriarchs: A Marginal Motif in the Visual Reception of Saint Joseph
- Régis Burnet / Matthieu Somon, Jesus among the Doctors or Jesus against the Doctors? On Some Discrepancies between the Visual and Textual Exegesis of Lk 2:41–45
- Jürgen Müller, Tous les Crétois mentent. Le Misanthrope de Pieter Bruegel:
une nouvelle interprétation - Irmtraud Fischer, Die toratreue Susanna schämt sich ihrer Nacktheit nicht. „Susanna ohne Scham“ im Kontext der abendländischen Malerei
- Maria Häusl, Esra schreibend und Nehemia bauend. Die Bücher Esra und Nehemia in (christlichen) Bildern
- Colleen M. Conway, From Pin-Up to Comic Strip: The Syndicated Jael in Early 20th Century America
- Georg Langenhorst, „Babylon, Mutter aller Greuel auf Erden“: Literarisches Weiterschreiben der Mythen von Babel und Babylon
- Georg Fischer SJ, Ein besonderer biblischer Roman: Franz Werfels „Höret die Stimme“